To be a better person

Mogi, personen med kanske mest självdistans i hela bloggvärlden, har anordnat en tävling där man ska nämna 3 saker man ska göra detta år för att bli en bättre medmänniska.

Här är mina 3.

1. Jag blir livrädd av tanken att om några år fkanske det inte längre faller någon snö i Sverige, att jag kanske aldrig kan få dyka i barriärrevet eftersom det kommer dö, eller att jag aldrig kommer få se en isbjörn någon annanstans än på ett zoo. För att bekämpa klimathotet och den globala uppvärmningen krävs kunskap. Därför ska jag nästa termin läsa Miljökunskap och Miljöpolitik i ett år. Det tycker jag är bra för mänskligheten.

2. Jag tycker att jag är en väldigt hilarious person, som gör människor glada. Men ibland räcker inte det, ibland måste man vara så mycket mer. Det räcker inte alltid med att få människor att skratta, du måste få dom att förstå hur underbara och viktiga de är. Och det är jag dålig på, att visa uppskattning. Jag tror faktiskt att många inte vet hur himla viktiga de är för någon annans lycka, och det är sådant man måste få låta dem veta.
Jag ska visa mina medmänniskor att det är dom som får mig att skratta (och inte mina egna skämt), hur mycket dom betyder och att det är dom som gör att livet är så jävla underbart att leva! 

3. Jag och min kompis Amanda ska fortsätta betala in pengar varje månad till vårat fadderbarn vi har tillsammans i Columbia. 100 kronor var utav vårat fantantastiskt höga studiebidrag på 1050 ger vi till Plan och vårat fadderbarn varje månad. Och den känslan av att hjälpa någon annan, den är obetalbar. Man känner sig som moder Teresa light version. haha. 

I would looove goodiebag number 1!

Tävla du med här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0