Future problems



Ebba von Sydow är på gång med kampanjer igen, nu frontar hon Systembolagets "propaganda" om att inte köpa ut till minderåriga. Kanske inte den bästa kampanj jag sett. Gillar dock den där andra från systemet med tjejen som säger: Du kanske inte har lust att köpa ut åt mig, men då kanske inte jag har lust att gå ut gymnasiet. Jag fyller ju själv 20 om typ 3 år (öh, länge?), jag kommer troligtvis då köpa ut till min syster om hon ber mig. Bättre att jag vet vad hon dricker och att hon får det från mig än att köper smuggelsprit direkt från en polsk lastbil eller helt enkelt tar vad hon får. Dock så länge jag vet att hon har kontroll över vad hon dricker.

Skulle du köpa ut till den lillasyster/bror om denne frågade?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0